Výstup na Inovec 1042m.n.m

Dneska si dáme turistiku na Považský Inovec a to Panská Javorina a Inovec najvyšší vrch daného pohoria Považský Inovec

Môj najlepší parták Janko mi raz napísal, či by som s ním nešiel niektorý deň na turistiku. Ako sme pozerali počasie, tak sme sa dohodli že toho a toho dňa by sme mohli ísť. Verili sme obaja v tom, že počasie bude krásne a že to bude luxusná turistika.

Čakala nás cca 30km dlhá turistika, ktorá nemala byť náročná, ale časovo a spojovo dosť na tesno. Tak ako vždy a každé ráno sme sa stretli v autobuse a išli sme do Nového Mesta nad Váhom, kde nás čakal spoj do Kálnice. Takže Štart dnešnej turistiky bol v Kálnici a hneď na začiatku nás čakal dosť náročný kopček a to sa dostať hore cez zjazdovku na krásne lúky kde sú dominantné dubové a bukové lesy a krásne výhľady na lesy, ktoré nie sú zničené tak ako v iných pohoriach.

Ako si tak ideme lesom a lúkou rozprávame sa a užívame si to ticho a príjemné počasie. Ako prvý bod dnešnej turistiky nás čaká Panská Javorina 943m.n.m a tam môžete navštíviť rozhliadnu, skade máte krásne výhľady na celé blízke okolie, ale samozrejme za dobrého počasia môžete vidieť aj Malú Fatru. Príjemný chodník lesíkom sa mení na chodník plný malých a zrazu aj veľkých kameňov na ktoré si treba dávať pozor, aby človek nestúpil zle. Po ceste na Panskú Javorinu si ideme pozrieť aj útulňu, ktorú môžete využiť hoci kedy. Je vo vynikajúcom stave a nájdete tam všetko potrebné na prespanie. Pozreli sme si útulňu a vrátime sa na chodník, ktorý vedie na danú rozhliadnu. Cca 20 - 30 minút a prichádzame na prvé miesto. Počasie nám úplne nepraje a miestami to vyzeralo na dážď. Na Panskej Javorine bolo chladno a fúkal dosť silný vietor. Ako vždy aj teraz sme mali šťastie, že tam nikto nebol a mohli sme si tam užiť čas a vychutnať si tú krásu. Po nejakej dobe hore, sme sa rozhodli, že si sadneme dole na stolík a napijeme sa a trocha sa najeme a budeme pokračovať ďalej.

Ako tak pokračujeme, čaká nás troška aj skalnatého terénu, ale nie je to žiaden problém na zdolanie. Je to pekné spríjemnenie turistiky. Tento skalnatý úsek je cca 100metrov dlhý, ale v zime to môže byť dosť náročné a to hlavne keď sú kamene mokré. Je to hladký kameň. Treba si dávať pozor.

Čím viac sa blížime k nášmu cieľu a to vrch Inovec, tak na chodníku je stále viac a viac blata a kúsky snehu. Janko mi ukazoval cestou na Inovec miesta, ktoré prešiel na Bicykli a ktoré sú nebezpečné a na ktoré by som si mal dávať pozor do budúcna keď tam pôjdem na bike. Dostaneme sa na jedno krásne miesto, kde je pekná zelená trávička a kúsok snehu a rozhodneme si spraviť prvú srandovnú spoločnú fotku :).

Už sme pod Inovcom a stretneme prvého turistu, alebo asi skôr nejakého pána, ktorý sa len motal po lesíku. Pod Inovcom sa nachádza aj lavička, kde si človek môže odpočinúť pred posledným stúpaním a hlavne si užiť tie krásne výhľady na okolie. Posledná časť výstupu je dosť strmá a hlavne dosť kamenná.

Už prichádzame na vrchoľ :) dole si spravíme spoločnú fotku a vydáme sa hore na rozhľadňu. Je to nechutná kovová konštrukcia a no škoda slov, ale lepšie ako nič. Bez nej by nebol žiaden výhľad. Z hora si užívame pohľad aj na Malú Fatru, ktorá bola slabo vidieť :). Hore sme len rýchlo odfotili a išli sme dole sa najesť a nachystať sa na zostup.

Zostup bol tak rýchly, že sme si ani nevšimli kde sme čo bolo a nič :) celý čas sme kecali až sme prišli dole do dediny a to Selec. Mali sme cca hodinu čas tak sme po celej dedinke hľadali krčmu, kde si môžme posedieť a dať si nejaký nápoj. Nakoniec sme našli a Janko si dal pivečko a ja ako vždy kofolu :). Všetko sme pekne stihli. Naša trasa https://www.sports-tracker.com/workout/herakdenis/58fe0860205b9b0e495a726b

Denis Herák

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie