reklama

Výstup na hrad Súľov 660m.n.m.

Posledná zimná turistika a to moja malá srdcovka. Každému odporúčam prejsť sú túto trasu a ako som napísal v článku zvládne to každý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Jedného krásne večera po tom, ako som dopozeral počasie na RTVS 1 som sa rozhodol, že pôjdem sám pozrieť Súľovské Skaly. Ukazovali, že má byť krásne slnečné počasie a aj teplota má byť nad nulou. Tak prečo nevyužiť pekné zimné počasie na ľahkú túru krásnou prírodou a to Súľovské Skaly ponúkajú.

Večer som si nachystal všetky potrebné veci, pozrel som si spoje a ráno som mohol vyraziť. Rozhodol som sa že pôjdem autobusom nech si môžem ešte troška pospať :). Ako som tak cestoval autobusom do Bytče rozmýšľal som skade pôjdem. Kedže som tam už niekoľko krát bol, tak som sa rozhodol že pôjdem klasickou trasou a to štart Súľov parkovisko. V Bytči predstúpim na autobus, ktorý našťastie stojí neďaleko daného parkoviska, takže sa nemusím vrátiť z dediny späť. Ako som tak vystúpil čakalo ma ešte chladné počasie, lebo slnko sa nemalo ako cez tie skaly dostať ku mne a zohrievať ma :). Hneď na začiatku ma čaká nepríjemné stúpanie ktoré je krátke a zvládne to každý aj deti pomocou rodičov. Pomaly sa blížim k prvému bodu a to je Gotická Brána 572m.n.m, ktorá má svoje čaro v každom počasí.Nafotil som pozrel som sa a nezostávalo nič iné, ako ísť ďalej. Cestou som stretol pár turistov, ktorý ale išli opačným smerom ako ja. Chodník nebol úplne vyšliapaný a chôdza bola miestami až moc náročná. Na chodníku mohlo byť cca 30cm až 40cm snehu. Ale počasie bolo krásne a prechádzka lesíkom bola nádherná a užíval som si to naplno. Pomaly, ale isto sa blížim ku môjmu cieľu a to Súľovský hrad. Ešte pred tým zdolám pár úsekov, kde sa nachádzajú krátke reťaze, alebo železné kruhy na držanie sa a budem tam.Prichádzam už hore a som tu Súľovský hrad 660m.n.m. Našťastie som tam úplne sám a užívam si to krásne počasie a výhľady na celé okolie. Ako som tak všetko nafotil tak som si trocha užil slnka a napil som sa čaju a niečo trocha zjedol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hore na hrade som bol viac ako pol hodinu a už nezostávalo nič iné, ako sa zbaliť a ísť dole. Dostať sa z hradu dole bolo srandovné. Trocha sa to šmýkalo a jeden okamih som mal pocit, že hodím hubu :D, ale našťastie som to ustal a mohol som v kľude pokračovať ďalej. Prichádzam k Lúke pod Hradom Súľov 525m.n.m, kde sa rozhodujem kam pôjdem. Mal som dve možnosti. Pôjdem dole do dediny Súľov, alebo sa ešte trocha prejdem lesíkom. Ale času som mal ešte veľmi veľa tak som sa vybral cca 1km lesíkom a potom naspäť.

A ako som sa potom zase vrátil k Lúke pod hradom Súľov, tak som šiel dole do dediny Súľov. Cestou dole som stretol pár turistov, ktorý išli hore a zase opačným smerom. Slniečko ma krásne zohrievalo a sneh na chodníku sa začínal byť už mokrý a ťažký, ale už mi to mohlo byť svojim spôsobom jedno, lebo už sa blížim ku dedine, kde ma čakajú cesty a chodníky. Ako som už v dedine mám ešte krásne výhľady na Súľovské Skaly a musel som to nafotiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Skoro som zabudol, že som chcel ísť pozrieť na Súľovskú Pyramídu - Zrakovú Pyramídu, ktorá sa nachádza na lúke nad dedinou. Tak som sa tam ešte rýchlo vybral, ale na lúke bolo toľko snehu že namiesto 20 minút som tam šiel viac ako pol hodinu, ale nevadí. Za ten krásny pohľad to stálo za to. Zase som mal šťastie a bol som tam úplne sám a spravil som si jednu fotku a mohol som ísť v kľude naspäť do dedinky do jedného penziónu v ktorom sa nachádza reštaurácia, kde som si dal teplý čajík a gulášik :). Počkal som si cca 50 minút na autobus, ktorý ma zobral do Bytče, ale tento krát som vystúpil na vlakovej a o pol hodku mi išiel osobný vláčik až do Nového Mesta na Váhom kde som prestúpil na druhý osobák a šiel som domov do Starej Turej. Výlet sa podaril a už ma čakalo len fotky upraviť zverejniť ich a oddýchnuť si.

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu