Zahájenie cyklo-sezóny (Slovensko - Moravské potulky)

Spoznávam nové chodníky na Slovensko Moravských chodníkov. Odporúčam každému ale skôr prejsť úsek celý na biku ako postupne a pešo.

Cez týždeň sme sa mojim najlepším partákom Jankom dohodli, že si v nedeľu pôjdeme trocha vyvetrať hlavu na bicykloch. Prišiel deň D a ja som si už skoro ráno nachystal veci, aby som mal potom pokoj. Kedže sme boli dohodnutý že o 13hod. sa stretneme v obci Rudník, v obci kde Janko býva, nezostávalo mi nič iné, ako sa o 12:15 vybrať z domu zo Starej Turej smer Rudník je to cca 9km. Mal som tri možnosti, ktoré si môžem vybrať, ale kedže bola nedeľa 12hodín, tak som si povedal, že pôjdem po hlavnej ceste, že áut o takom čase bude málo a aj to tak bolo.

Po nejakom čase cca pol hodinke som prišiel na miesto stretnutie a mohli sme sa pomaly vybrať. Kedže som túto trasu ešte nešiel, tak ma Janko musel viesť. Z Rudníka sme išli chvíľu po klasickej asfaltovej ceste. Potom sme zabočili a už sa dostávame na takú lesnú cestu, ktorá je začiatkom pevná asfaltová, ale to len kúsok. Po pár metroch sa to mení na štrkovitú cestu až niekoľko Km dlhú.

Naša prvá zastávka bola skôr taká krátka a lepšie povedané nabrať si pramenitú vodu a ide sa ďalej. Musím povedať, že daný prameň bol dobrý.

Voda naplnená a ideme ďalej. Najprv troška roviny a potom jemné stúpanie, ale skoro celú cestu k prvému plánovanému bodu a toZemľanky Pamätník SNP 425m.n.m.Krásne miesto, kde si človek môže oddýchnuť pod prístreškom, vidieť históriu a to bunke s druhej svetovej vojny, možnosť si na danom mieste aj opekať a samozrejme pamätník SNP.

Troška sme si posedeli porozprávali sa a potom sme sa vybrali ďalej. Stále to bolo jemné stúpanie po štrkovej ceste. Po chvíli sa dostávam na miesto kde je viac možností si vybrať cestu. Máme možnosť ísť doprava, do ľava alebo stále rovno :). Bolo ťažké si vybrať tú správnu cestu, ale nakoniec vyhrala tá asi najlepšie vyzerajúca cesta a to pokračovať po štrkovej ceste, kde je stúpanie už o trocha strmé a hlavne malý štrk sa mení na veľké hnusné kamene, na ktorých zadné koleso odskakovalo. Na fotke môžete vidieť jednu cestu, ktorú sme mali na výber.

Stúpanie zdolávame veľmi dobre a konečne sa dostávame na pevnú cestu, kde si spravíme jednu spoločnú fotku a rozlúčime sa kolegyňou Annou. Nemohli sme nájsť správne miesto, kam položiť fotoaparát, tak aby bola vidieť aj cesta za nami, takže to bola prestávka dlhšia ako asi každý očakával :).

Ďalej pokračujeme už len dvaja Ja a Janko. Ako ideme po tej spevnenej ceste dostávame sa na križovatku, ktorá ukazuje na druhý náš ciel a to Vrch Kubíkov, ktorý je už na Moravskej strane. Som milo prekvapený aká tu je krásna asfaltová cesta po ktorej pôjdeme cca 4km. Takú asfaltovú cestu nemáme ani na hlavných cestách. Takže túto cestu sme mali len len pre seba, kedže je tam zákaz pre osobné autá. Aj keď to tak najprv nevyzeralo ale celé 4km po asfaltke boli do kopca a kopca.

Asfaltovú cestu zdolávame veľmi rýchlo a už sa blížime na Vrch Kubíkov. Áno už sme tam a Janko hovorí Denis doprava ideme ešte na vrch Šibeničkys kade je fakt krásny výhľad na Moravské lesy a lúky. Musím povedať, že tento vrch ma veľmi prekvapil a určite sa tam rád prídem pozrieť na jeseň, lebo tie dubové bukové lesy musia cez jeseň byť nádherné farebné.

Teraz si užijeme troška krátkeho zjazdu a prídeme do lesíka, kde nás čaká dlhéé putovanie lesíkom a cesta hore dole horee a dole :). Ale musím povedať že lesík pre cyklo výlet bol veľmi krásny a chodníky vyjazdené suché no sem tam nejaká mláka blato a mokré lístie. Prvá časť cesta lesíkom nebola ani tak do kopca, ale skôr dlhý a krásny zjazd. Ale v polovici sme museli zosadnúť a podliezať spadnuté stromy :).

Ďalší môj záchytný bod bol Krúžok 628 m.n.mmiesto, kde nič takého nie je max si sadnúť na kmeň odpočinúť a vybrať sa hneď .. a ešte si prečítať tabuľku :). Vybrali sme sa ďalej a už sa ukazovalo viac vody a blata, ale našťastie to bolo len na krátkom kúsku. Ako tak šľapeme zas do kopca tak potom nás čaká príjemný zjazd, ktorý končí a hneď začína kopcom, ale už vidíme náš cieľ a toRozhľadňu Poľana.20 metrov vysoká drevená stavba upevnená oceľovými lanami. Dole bolo krásne teplo, ale keď sme vyšli hore fúkalo silno a preto sme spoločnú fotku museli spraviť trocha inak :).

Teraz nás čaká niečo krásne a možnosť si oddýchnuť a to niekoľko km. dlhý zjazd dole po asfaltovej ceste ale boli úseky, kde bolo potrebné na plno brzdiť :) aspoň si kotúčové brzdy troška zabrzdili :). Potom už len ideme po asfaltovej ceste jedna druhá dedinka rovina a kopec hore a troška dole. Po ceste vidíme bobriu hrádzu a stromy, ktoré bobor zničil spapal zhodil :). Zastavíme sa a pri krásnej Bezovskej Priehrade kde si spravíme nejaké foto.

Nakoniec prídeme do obce Poriadie kde sa zastavíme na malé pivo a radlera nealkoholického :).

Odprevadím Janka domov a mne nezostáva nič iné, ako sa vybrať domov. Čaká má ešte zopár KM ale nevadí po krásnom výlete zdolám už aj posledné metre kilometre.

Informácie o našej trase + link:Celková dĺžka 48,04km. Celkový čas hrubý: 5:00hod. Priemerná rýchlosť: 9,08km. Maximálna rýchlosť 70km/hod. Celkové stúpanie 1074m. Celkové klesanie 1079m.

Denis Herák

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie