reklama

Cyklo-túra na Hornú Nitru 1 etapa

PRVÁ ETAPA: Štart: Ilava .. Cieľ: Opatovce nad Nitrou ... Celková dĺžka 75.45km ... Celkové Prevýšenie a Klesanie 1800m. Celkový hrubý čas 06:00hod.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dostal som super nápad, že využijem krásne počasie na viac dňové putovanie na bicykli. Môj plán no lepšie povedané moja trasa bola jednoduchá a to z Ilavy cez Zliechov do Čičmán a potom na Fačkovské Sedlo a s tade dole do PD a Bojníc a do Opatoviec nad Nitrou, kde som mal rezervované ubytovanie na dve noci.

Deň pred odchodom som si nachystal veci, aby som ráno mohol o tretej stávať a ísť na osobný vláčik do NM o 04:05 hod. V NM som mal 40 minúť čakania na druhý osobný vláčik, ktorý už šiel priamo do môjho štartovného mesta a to Ilava. Do Ilavy som prišiel 7:10hod a už som sa pomaly mohol vybrať na moju cca 75km dlhú trasu. Na to, že malo byť pekné počasie no nevyzeralo to tak. Na prvú fotku som dlho nemusel čakať a spravil som si ju kúsok za Ilavou, kde bolo ešte ako tak príjemné počasie :)
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Potom ma čakalo už len jemné ale dlhé stúpanie do obce Zliechov. Našťastie išlo minimum áut, tak celá cesta bola len moja a mohol som sa kochať krásnou prírodou Strážovských Vrchov. Neviem prečo, ale stále som mal blbý pocit, že čoskoro na cestu skočí medveď. Bolo to asi s toho, že na Slovensku je teraz dosť veľký výskyt medveďov a Strážovské Vrchy sú známe práve tým, že medveďov tam je hojne.
 

V Zliechove pri kostole som si dal krátku pauzu, ktorú som využil na zavolanie mojej partnerke a doplnenie energie. Ale ako som tam stál tak mi začínala byť dosť veľká zima a nezostávalo nič iné, ako sa vybrať radšej ďalej a pohybom sa zohriať. Ako som sa dostal za Zliechov tak pomaly som sa stále dostával pomaly ale isto ku hmle. Bol to dôkaz toho, že som stále viac a viac stúpal. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Konečne som videl tabuľku Čičmany 8km. Tak som sa vybral doľava, ale tam ma zase čakal kopec no ved ako inak :). Začiatok no celá cesta do Čičmán bola krásna. Tá hmla mala svoje čaro, ale ten strach že vybehne medveď bol ešte väčší :). Neviem čo ma to stále otravovalo, ale no čo už :) Vždy keď prešlo auto som sa potešil. V Hlave som si povedal, že našťastie prešlo auto a ak tam nejaký maco bol tak sa zľakol a utiekol niekam do lesa :). po 4km stúpania ma čakalo 4 km zjazdu a to som si užil poriadne.
 


Prišiel som do Čičmám, ale dlho som tam nebol. Začínalo jemne pršať a to pre mňa nebolo moc najlepšie, kedže ma čakalo ešte cca 35km. Rýchlo som spravil pár fotiek a kúpil som magnetky a vybral som sa smer Fačkovské Sedlo. Bol som jediný návštevník Čičmán ak nepočítam domácich.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


No a teraz ma čakal výstup, na ktorý som sa netešil. A to dostať sa na Fačkovské Sedlo a do toho ešte pršalo a cesta mokrá. Dal som si prevod 1-1 a mohlo sa ísť. Našťastie som mal času dosť, tak som mohol ísť tempom, ktoré ma nedostalo na dno. Cesta bola tak mokrá, že nákladné autá a kamióny mali problém sa dostať hore. Kolesá sa im prešmykovali a museli si dávať pozor. Ako som sa ja pomaly ale isto dostával už hore do Sedla tak začínalo stále viac a viac pršať a preto som sa rozhodol, že sa pôjdem napapať a dám si bryndzové halušky a čaj. No ale ako som sa už vybral na cestu moc ďaleko som sa nedostal. 100 metrov a musel som sa schovať do búdky :) a tom som strávil 2 hodiny čakania pokiaľ prestane pršať. (zima mi bola ako v Ruskom filme)
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


No ako prestalo pršať rýchlo som nasadol na bike a vybral som sa dole. Ako som sa tešil na dlhý zjazd tak to bolo úplne inak. Nadával som jak vrana :) celý som bol mokrý a no katastrofa. Ale našťastie som došiel zdravý na penzión a prvý deň som mal za sebou. Pokračovanie čoskoro.

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu