reklama

Cyklo-výlet: Nitrianska Blatnica - Čertova Pec - Kúpele Piešťany

Štart: Stará Turá - Vrbové - Piešťany - Prechod Čertova Pec - Nit. Blatnica a okolie - Čertova pec jaskyňa - Prechod Čertova Pec - Piešťany - Čachtice - Stará Turá. Celková dĺžka: 120km .. Klesanie a Prevýšenie 1600m ... 07:30hod

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ráno som sa zobudil do krásneho a chladného rána a počasie ma tešilo. Modrá obloha a krásny východ slnka. Nič lepšie som si nemohol priať na začiatok môjho výletu. Už len aby ma po ceste nechytila nejaká búrka. Nerád by som zmokol niekde 70km od domu.Vždy a snažím všetko plánovať napísať aby som vedel kde čo a ako :). Tento krát to bola jazda skôr na slepo. Kam sa dostanem tam pôjdem a nebude mi vadiť či to bude 50 alebo 150km. Tešil som sa po pracovnom týždni na sedlo môjho zeleného bicykla a užil som si to ranné vstávanie, do toho krásneho počasia ako som už vyššie spomenul. Ráno som si všetky veci nachystal, lebo večer som bol lenivý a nejako som nemal náladu riešiť čo si vezmem :). O pol 6 vyrážam. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Už sa blížim ku mestečku Vrbové a musím uznať, že aj tu majú krásnu prírodu. Okolo samé pekné pohoria ako Myjavská Pahorkatina, Malé Karpaty v diaľke aj Biele Karpaty a samozrejme i Považský Inovec.

Už prichádzam do PN, tak ako inak by to bolo bez fotky pohľadom na Vás. Kúsok pred obcou Banka. Sranda, že na jednej strane veľa vody a na druhej málinko uvidíte nižšie.

Naša "krásna atómová elektrárna". Pohľad je to zaujímavý, ale to nebezpečenstvo, ktoré každý minútu môže nastať ma hnevá a aj trápi. Plne súhlasím Rakúskom a podobné el. by som v celej EU zakázal.

Celú cestu som mal krásne pohľady na okolité pohoria a to napríklad Považský Inovec a veľmi známu rozhľadňu Marhát, alebo ne ďaleký vrch a pýchu mesta Nitra a to Zobor. Už plánujem výlet do NR na bicykli a určite pôjdem pozrieť aj na ten Zobor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V obci Nitrianska Blatnica sa nachádza tento krásny kostolík. Chcel som sa pozrieť aj dnu, ale nikoho som tam nevidel a len tak dnu sám od seba to nie.

Treba aj jednu selfie počas jazdy.

Veľmi som sa potešil pri v stupe na parkovisko pri motorest. Strašne sa mi páčia malé prasiatka a tieto boli fakt malé a aj milé :) nemajú problém papať aj keď sa na ne pozeráte. Hádam neskončia ako jedlo.

Jaskyňa Čertova pec. Určite odporúčam sa tam prísť pozrieť, keď idete okolo. 10 minút obetovať a vidieť túto malú, ale peknú jaskyňu sa oplatí. Po prípadne sa tam môžete a prejsť a samozrejme sa pozrieť aj na tie krásne zvieratká. Od parkoviska to je cca 2 minúty okolo prasiatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikdy by som si nepovedal, že veľká kofola v motoreste môže stáť až 1,50€, ale tak všetko je prvý raz. Chvíľku som si posedel a nabral som nové sily. Bol som tam úplne sám, takže to ticho som si užíval na plno.

Ako som dopil tú kofolu, tak som sa zase vrátil ku zvieratkám, ktoré si užívajú čerstvo pokosenú trávičku a snažia sa najesť, ale tak sa na seba tlačili jak keby rok nejedli. Ale sú to krásne zvieratká a preto odporúčam každému sa tam zastaviť a pozrieť sa.

Ako som stúpal horským prechodom Čertova pec, videl som tabuľka EU fondy a nejaký dlhý text a zákaz vjazdu. Tak som sa chcel nakuknúť čo tam je a no bola tam len dlhá lesná cestička, ktorá viedla no neviem kam. Ale je to dačom ohľadom vodného hospodárstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už prichádzam do kúpeľov a prvý pohľad na mosty, ktoré spájajú obec Banka a Kúpele Piešťany. Neviem prečo, ale na tejto strane bolo strašne málo vody a rybky, ktoré tam boli sa majú dosť zle :( nedostato vody a polovicu tela mali nad vodou. Spýtal som sa aj jedného domáceho, či nevie prečo a sám sa čudoval čo sa to deje. Skúšal som to aj doma nájsť na webe, ale nikto nikde nič nepíše, tak hádam táto situácia nebude na dlho a rybky prežijú. V parku bolo neskutočne veľa ľudí či na pešo, alebo na bicykli. Je vidieť, že počasie bolo krásne a par v kúpeľoch je vhodný na rodinné prechádzky a odpočinok v krásnom prostredí bez áut a smradu. Prešiel som skoro celý park, pozrel som sa čo tam majú nové a nezostávalo nič iné, ako sa vybrať domov. Cez kúpeľný most smer Trebatice. Na kúpeľnom moste bola nejaký skupina, tak som si a pár min dal pauzu a vypočul dva songy. Musím povedať, že pán pekne spieval a celkovo hudba bola pohode a blížilo sa to ku môjmu štýlu a to 80s 90s.

Cestou od Čachtíc do Višnového som sa troška hral počas jazdy s fotákom a vznikla táto fotka :). Môžete tam vidieť moju aktuálnu rýchlosť počas fotenia a čas.

Posledné kilometre domov a posledný zaujímavý pohľad na hrad, ktorý vidím skoro každý deň z môjho domu. Hrad ktorý má svoje čaro a svoju tajuplnú minulosť. Čachtický hrad z dola od cesty. Nikdy ma neprestane baviť tento pohľad. Posledných 8km bolo pre mňa už bolestivé a pravdu povedať, dosť ťažké. Už som cítil, že nohy potrebujú oddych a kľud. Našťastie som sa nikam neponáhľal a domov som sa pomaly, ale isto dostal. Musím hodnotiť tento výlet super a aj počasie bolo krásne.

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu