Hrebeňovka Malá Fatra

Najkrajšia hrebeňovka podľa môjho názoru. Malá Fatra vo fotkách aj na videu. Určite odporúčam každému

kedže v stredu bol štátny sviatok a počasie malo byť krásne, nezostávalo nič iné, ako ten deň využiť čo najlepšie. Utorok, som sa mojim najlepším partákom Jankom dohodli na túre do Malej Fatry. Kedže bol sviatok spoje neboli najlepšie a hlavne domov. Ale k tomu sa dostaneme na záver, teraz musím ísť na to postupne od začiatku. Ako vždy a nič sa na tom nezmenilo ráno som musel stávať a spraviť základné veci a potrebné k životu :). O 6:30 mi išiel autobus do NM v ktorom už sedel Janko a spolu sme cestovali na vlak. Našťastie rýchlik nemeškal a o 7:08 sme už odchádzali smer ZA. Musím povedať, že som nečakal že vlak bude tak plný, ale našťastie sme si kúpili miestenky :). Do ZA prídeme bez meškania a zostáva nám 25 minút do autobusu smer Terchová výťah. Autobus bol plný na 100% a čudujem sa kam sa toľko ľudí vopchalo :). Keď už bolo veľa ľudí vo vlaku aj autobuse tak, ešte viac ľudí čakalo na lístky na lanovku. Museli sme kôli času sa vybrať do Snilovského Sedla lanovkou, inak by sme našu trasu nemali šancu stihnúť. Po 20 minutách no po pol hodine sa dostávame do lanovky a ideme hore. Hore si rýchlo dáme dačo ľahké do úst spravíme si fotku aj s lanovkou a môžme sa vybrať na krásnu túru.

Začiatok je jemné stúpanie, ktoré je príjemné a nijak náročné, ale s čím bližšie sa blížime ku Chlebu tak stúpanie je horšie. Ale máme pohodové tempo a ja si môžem v kľude vychutnávať krásy okolia a všetko fotiť.

Môj parták Janko si úsmevom vykračuje a užíva si trasu, ktorú už pár rokov nešiel.

Už sme hore náš prvý cieľ sme dosiahli veľmi rýchlo. Hore bola kopa ľudí, tak nebol problém niekoho požiadať o fotku. Akurát sme mali šťastie na Českého suseda, ktorý nás viac krát nafotil a mohli sme si vybrať. Ďakujeme náš Český sused :).

Na Chlebe sme moc dlho nezostali, kedže čas nás dnes naháňal a museli sme byť rýchlejší ako on. Teraz začína tá pravá a krásna hrebeňovka. Podľa mňa Hrebeň MF je najkrajší na Slovensku. Krásne kamenné i zelené chodníky,,,samé čučoriedky a krásny výhľady až do ďaleka.

Ako sme si tak pekne išli, prihovorí sa ku nám jeden pán a musím povedať, že to bolo veľmi príjemné stretnutie, keď stretnete na horách človeka, ktorý číta Váš blog a spomenie si na jeden blog, ktorý tiež bol o MF. :) Ďakujeme.

Dostávame sa na Poľudňový Grúň a tu si dávame cca 15min dlhú prestávku na občerstvenie a menší oddych. Možno sa to nezdá, ale aj toto chodenie nie je najľahšie.

Posledný úsek nášho výletu bol prepáčením najhorší a hnusný :). cca hodina v lese a veľa blata a samozrejme mokré vlhké kamienky, kamene a korene. Tento úsek bol nebezpečný a do teraz nechápem, ako sa tam niekto mohol vybrať v botaskách na behanie.

Ako vždy teraz bude jedna moja selfie :)

Už nás čaká len 5km dlhého stúpanie a musím povedať, že to bolo asi náročnejšie ako všetko pred tím. Mysleli sme si, že budeme všetko stíhať bez problémov, ale kde že. 2 min pred autobusom sme prišli na zastávku a mali sme šťastie, že nastupovalo toľko veľa ľudí.

Prepáčte, že tento blog je skôr o fotkách ako písania, ale časovo som momentálne na tom dosť zle. Veľa práce. Ďakujem za pochopenie.

Denis Herák

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie