reklama

Cyklo turistika pohorím Javorník

Moja prvá ale určite nie posledná cyklo návšteva pohoria Javorník. Príjemné čítane a pozeranie fotiek a videa prajem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 

Už nejakú dobu som nebol na bicykli viac ako 20 30 km, kedže moje koleno neposlúchalo a stále som mal bolesti. Ale v piatok som sa už rozhodol, že to vyskúšam a uvidím čo to dá. Počasie malo byť krásne a preto som sa rozhodol, že pôjdem prvý krát v živote na pohorie Javorník. Pravdu povedať, nevedel som čo ma čaká, takže som sa tešil a mal som veľkú motiváciu zdolať celú naplánovanú trasu. 

 

Kedže som sa v sobotu ráno nemal ako dostať do NM na vláčik ktorý mi išiel 07:08hod, tak som poprosil aby ma otec zaviezol do NM na aute. Nie že by sa mi nechcelo ísť na biku do NM, ale nemal som záujem ísť o 6 z domu a v tme ísť po hlavnej ceste. V Nm som si kúpil lístky a mohol som nastúpiť na vláčik až do PB. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Musel som sa cca 4km vybrať po hlavnej ceste až ku odbočke na obec Papradno. Ale na ceste bolo minimálne áut a mohol som si užívať krásny pohľad na Považský Hrad a na Malý a Veľký Manín. Ráno bolo ešte počasie zamračené a chladné, ale vedel som na 100%, že bude pekne tak ma nič netrápilo a v kľude som mohol pokračovať v ceste. 

 


V Papradne, som na ceste stretol zlatú mačičku a ja ako veľký milovník zvieratiek som musel zastaviť a troška sa s ňou pohrať. Ako inak musel som si spraviť aj fotku na pamiatku a mačičke som dal meno že CUBA :). Zlatá bola, keby som nebýval tak ďaleko, tak by som ju zobral domov.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Prešiel som cca 16km po asfaltovej ceste, ktorá bola celkom pekná, ale nuda v kuse jemné stúpanie a stále to isté. Tešil som sa keď prídem do poslednej obce alebo skôr osady Podjavorník. Ako som tam prišiel stretol som neskutočne veľké množstvo turistov a hubárov na parkovisku. Vybral som sa po modrej cyklo značke a už som sa tešil na tú cestu čo ma čaká. Nevedel som aká bude presne, ale jediné čo som vedel, že to bude spevnená prírodná cestička a tak aj bolo. Krásne široká a hlavne kamenistá cesta, ktorá bola masaker. Kedže v noci pravdepodobne pršalo, tak kamene boli klzké a zadné koleso sa mu v kuse prešmikovalo. Ale ako môžete vidieť na fotkách, bolo to zaujímavé, ale aj náročné. V kuse to bolo stúpanie a sem tam aj také poriadne, kde som cítil ako bolesť ide do nôh.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Konečne som prišiel do Sedla Adamkov, kde som stretol aj prvého kolegu na biku. Ako som prišiel do sedla tak už bolo krásne počasie slniečko a pekná obloha. Tak som si to prial a tak to aj bolo. Nič lepšie nemôže byť. Teraz ma čakal úsek cez turistický chodník, kde som prvých cca 300 metrov musel tlačiť bicykel. Ale potom som zase nasadol až som sa dostal na hrebeň.
 


Zdolal som prvý cieľ a to Malý Javorník. Vrchol bez výhľadov, ale aj tak som sa tam cítil príjemné a hlavne tam bolo veľa no vlastne všetci okrem mňa boli susedia Česi. Na chvíľku som si sadol na zem, otvoril som si radlera a užíval si ten pokoj v prírode. Milujem ten pocit.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ale nezostávalo nič iné, ako sa vrátiť do Sedla Malý Javorník a pokračovať po červenej turistickej značke až na Veľký Javorník. Krásny kus hrebeňovky, ktorý je pre nenáročné chodenie, ale sú tam stúpanie, kedy si človek samozrejme dá aj do tela. Na chodníku bolo v kuse kopa ľudí a musel som dávať veľký pozor. 
 


Prišiel som na druhú zastávku na hrebeni a to rozhľadňa Stratenec. Ako inak zase nádherné miesto, ktorá ma dostalo. Neviem prečo, ale cítil som sa tam super, aj keď tam bola kopa ľudí.
 


Ako sa blížim ku Veľkému Javorníku tak sa mi ukazuje aj viac výhľadov na okolie aj na hrebeň, ktorý som prešiel a trasu, ktorá ma ešte čaká. Krásne to bolo a do toho tá krásna obloha no na fotenie nič lepšieho nemôže byť.
 


Už som sa dostal hore na najvyšší vrch pohoria Javorník a to Veľký Javorník 1072m.n.m. Bol som tam sám a až po pár min. prišiel príjemný pár, ktorý mi ukázali krásnu cestu až do Bytče. Ako som bol na V. Javorníku najedol som sa spravil som si fotky a kochal som sa tou Slovensko Českou krásou. 
 


Už sa blížim ku asfaltovej ceste, ktorá ma dovezie až do mesta Bytča, ale ešte pred tím mám krásny pohľad na horskú chatu - hotel a naše Slovenské hory. 
 


Už som dole a počasie je stále krásne. Fotím si vodnú nádrž Hvozdnica hádam je to naozaj ona :). A keď idem okolo váhu až do Bytče ukazujú sa mi aj krásne Súľovské Skaly.
 


Už sedím vo vláčiku domov a môžem tento výlet hodnotiť pozitívne a dať mu 5 bodov plný počet. krásne krásne a dostalo ma to. Musím sa tam ešte niekedy vrátiť a hádam pôjde so mnou niekto, kto tam ešte nebol. Nech m ukážem to čo som prešiel sám a videl tú krásu.

Moja trasa: https://sk.mapy.cz/s/33oUU
 

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu