reklama

Slovensko Moravské Biele Karpaty cykloturistika

Môj najnovší výlet sa konal v krásne prírode Bielych Karpát, aj keď sa dialo čo sa dialo vždy poviem že táto krajina je veľmi krásna a má čo ponúknuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Hneď na začiatok Vás chcem upozorniť a poprosiť za pochopenie. Ako som tak putoval cestnou môj objektív na zrkadlovke ukončil svoju fotografickú kariéru a preto niektoré fotky majú v sebe neostré časti. Nie je to nič obrovské, ale aj tak Vás informujem. Nabudúce to už bude dobré. Doma mám nové objektívy. Ďakujem. ( o poruche som zisti až doma na pc )

Keď som plánoval tento cyklo výlet, tak som vedel len jednu no dve veci. Po prvé, že ma čaká krásny slnečný deň a krásne miesta. Po druhé vedel som že svoj čas dám do niečoho čo ma baví, ale nevedel som čo ma čaká, lebo to čo ma čakalo bolo peklo i sklamanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako inak, aj tento krát som vláčikom cestoval. Ale našťastie žiadne dlhé ani zložité cestovanie. V Starej Turej som nastúpil na osobák a za 50 minút som vystúpil na stanici Trenčín Zlatovce. Vybral som sa po žltej turistickej značke pekným lesom a jemným stúpaním až pokiaľ som nedorazil na spevnenú cestu.

Prešiel som po spevnenej ceste cca 500 metrov a videl som tú vysokú krásku. Nová Rozhľadňa, ale keď si odložím bicykel a pozriem sa na prvé schody vidím tabuľu, kde je napísané. Rozhľadňa je zatvorená. Čaká na kolaudáciu. Bohužiaľ bola zamknutá takže sa tam nedalo dostať. Prvé sklamanie bolo na svete. Tak som sa radšej vybral ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ako tak putujem lesom bolo mi super. Chodník bol v dobrom stave, sem tam nejaká mláka a blato, ale to nie je nič hrozné. Ale po nejakej dobe prídem do úseku, kde bola tráva vyššia ako ja a ešte do toho to bolo do jemného stúpania. Takže nezostávalo nič iné, ako cca 100 ž 200 metrov tlačiť bicykel. (nemám to rád)


Ale dostal som sa z lesa von a otvoril sa mi prvý výhľad a to priamo na dedinu Horná Súča. Obec ktorá leží v krásnom údolí a okolo má samé lesy.


Z Hornej Súči som sa musel dostať na vrch - obec Vlčí Vrch. Popravde som nečakal, že to bude také dlhé a celkom aj náročné. Neviem či to bolo kvôli tomu, že to bolo po asfaltke, alebo skôr preto, bo celú dobu do kopca mi na hlavu svietilo slnko, ktoré bolo silné a do toho teplo a dusno. Našťastie som sa v Hornej Súči zastavil na jednu dobrú chladenú a veľkú kofolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ani neviem za aký čas som sa dostal hore a popravde ani som to radšej na strave neskúmal :). Jediné čo viem, že som prišiel hore a moja voda bola už teplá a nedalo sa to poriadne piť. Ale aspoň som mal už pohľad aj na našich bratov susedov Moravákov.


Po peknom zjazde v lese som sa dostal do osady - dediny Žitková, kde sa nachádza krásne jazierko, určite vhodné i na kúpanie. Voda bola kalná ale inak čistá. Ale ja som sa ku vode dostal cez súkromný pozemok a bol tam aj majiteľ. Ale musím povedať, že pán majiteľ bol v pohode a nechal mi čas na urobenie fotky.


Po tomto krásnom jazierku ma čakalo to najhoršie zo celého dňa. Nie že by krajina nebola krásna to by som klamal, ale to stúpanie ktoré tam bolo a bolo aj dlhé ma zabíjalo. Podľa stravy tam boli stúpanie ktoré mali aj cez 20% a viac. Maximálne 27,4%. Do tohto kopca som dal všetky sily ktoré vo mne boli a boli momenty, kedy som mal stavy, že odpadnem a zaspím. Zase to stúpanie bolo po asfalte, ale hlavne zase celý čas slnko svietilo na hlavu. Teplota bola 35°C voda teplá a kopec masaker.

Ale ako sa vraví, tá drina stojí zato a platilo to aj tento krát. Mal som krásne výhľady a do toho bola aj neplánovaná zastávka na krásnej Zvonici. Vedel som len to, že na danom mieste mala byť studnička, kde som mal pláne napustiť si novú a hlavne studenú vodu. Ale bohužiaľ zase sklamanie studnička nemala žiadnu vodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Nezostávalo nič iné, ako ešte dotiahnuť kopec do úplného konca a na chate, ktorá tam bola si dať čapovaného nealko radlera. Bol fajne chladný a dodalo mi to trocha energie na zdolanie nejakých KM.


Konečne som sa z asfaltovej cesty dostal do lesa. Kde teplota bola hneď lepšia. Cca 3 kilometre a dostal som sa na hlavný cieľ z dnešnej cykloturistiky a to rozhľadňa Veľký Lopeník. Popravde bol som s toho slnka tak unavený, že som nemal chuť ísť na rozhľadňu, ale aspoň som si tam kúpil Radlera zase nealko troška som posedil a po modrej značke som sa lesom krásnym technickým zjazdom dostal do obce Nová Bošáca.


Potom ma čakali posledné kilometre domov po cestách, ktoré poznám veľmi dobre a niekoľko krát som fotil tie isté pohľady na krajinu. Ale aj tak tento výlet odporúčam každému. Moja trasa tu: https://www.strava.com/activities/2607050367

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu