reklama

Inovec 1042 m n.m. Cykloturistika

Dneska si dáme neplánovanú trasu, ale trasa ktorá nikdy neomrzí ani nikoho neurazí. Určite každému odporúčam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Aj tento krásny víkend som sa rozhodol, že prežijem v prírode na bicykli. Ešte v piatok cez deň som mal úplne iný plán, ale keď som sa dočítal na internete, že v danej lokalite sa posledné dni túla medveď a medvedica, nezostalo nič iné, ako plán zmeniť. Nie že by som sa bál, ale keď ide človek sám, tak nikdy nevie čo sa môže stať. Tak som radšej zvolil vraj bezpečnejšiu možnosť a to Inovec - pohorie Považský Inovec. Popravde na tento plán som prišiel, až keď som ráno sedel v osobáku do Trenčína. Musím povedať, že ráno v Trenčíne bolo celkom chladné a hlavne hmlisté. Ale krátky kopček do lesoparku Brezina ma zohrial a dostal aj do tempa. Musím povedať, že milujem lesopark Brezina vždy ked je hmla. Má to svoje čaro a pokoj v lese žiadny ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Ako som si lesopark užil, nezostávalo nič iné, ako sa po lúke dostať na moje prvé miesto. Prechod cez túto lúku bol dosť ťažký, aj keď to možno na fotke nie je vidieť, bolo to všetko hnusné lepkavé blato, a cca 3 kilometre, ktoré som prešiel po danej lúke som mal dosť. Kolesá úplne od blata a všetko sa to lepilo jak lepidlo.


Konečne som sa dostal na to moje prvé miesto. Bol som tu pred rokom a som tu zase. Rozhľadňa Dúbravka - Soblahov. No skôr by som to nazval len ako odpočinkové miesto, lebo rozhľadňou by som to nenazval. Bohužiaľ som mal ešte počasie stále v hmle, takže okolitú krajinu nebolo vidieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


No popozeral som sa nafotil som čo sa dalo a vybral som sa ďalej. Čakal ma teraz prechod cez asfaltovú cestu, našťastie nič dlhé. Počasie sa začalo zlepšovať a ako som tak šiel po ceste, tak som zbadal danú rozhľadňu na druhej strane. Povedal som si tam som bol a šiel som ďalej :).


Prvá veľká prestávka ma čakala na chate pod Ostrým Vrchom, ale ešte predtým som musel zdolať krátke, ale celkom výživné stúpanie.


Ale o pár minút som tam bol a mal som šťastie. Bolo 10:05 minút keď som tam prišiel a chata bola otvorená od 10:00 hod :D. Sadol som si na terasu a mal som krásny pohľad na zjazdovku. Musím povedať, že to bolo príjemné sedenie a ešte k tomu dobrá cesnaková polievka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Samozrejme nemohol som tam sedieť dlho, lebo už by som sa nepohol nikam ďalej tak preto som sa radšej po červenej cyklo značke vybral ďalej. Určite tento úsek od SOBLAHOVA do MNÍCHOVEJ LEHOTY každému odporúčam. Je to krásne značkované a je to po ceste kúsok a potom už len lesom a a popri lese. A samozrejme k tomu krásne výhľady na Biele Karpaty, na Trenčín ale aj na Považský Inovec.


Posledných cca 100 metrov na spojenie sa na cestu a na to hlavné stúpanie na horskú chatu pod Inovcom som dostal defekt. Bola to moja chyba, ale nevadí. Nebol to žiaden problém. Dal som zadné koleso dole, vymenil som dušu nafúkal a pokračovalo sa ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Po dlhom ale krásnom stúpaní na chatu pod Inovcom som sa zastavil na danej chate a dal som si obed, alebo skôr len druhé jedlo. Ako inak ako vždy bryndzové halušky a k tomu domácu bazovú limonádu. Musím povedať, že aj halušky aj limonáda boli super fakt super.

No ale ako som sa najedol čakalo ma zase hneď ešte jedno fajne výživné stúpanie na samotný vrch Inovec, kde sa nachádza rozhľadňa. Rozhľadňa neponúka najlepšie výhľady, zavadzajú stromy, ale aj tak je to super miesto na výlet.


Vyliezol som hore zliezol som hore a pokračoval som pár kilometrov po hrebeni. Prechod hrebeňom je krásny a v tomto milujem Považský Inovec, že sa dá celý aj za jeden deň prejsť od Trenčína do Hlohovca. Ale ja som v sedle pod Panskou Javorinou zišiel dole dal som sa na žltú značku a šiel som do obce Kálnica.


No kedže som v NM nestihol vláčik domov a nemal som chuť čakať 2 hodiny tak som sa na bicykli vybral domov. Veď 12 km navyše ma nezabije. Výlet super a hodnotím ho na jednotku.

Trasa tu: https://www.strava.com/activities/2626894674

Denis Herák

Denis Herák

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu