Handlová - Bralová Skala (Turistika)

Keď prvé dni jesenné Vám prajú a počasie je na jednotku. Treba to vyžiť a ísť do prírody spoznávať nové miesta.

Tento krásny víkend sme sa rozhodli že prežijeme zase vo dvojici. Dlho sme rozmýšľali kam pôjdeme. Ja som mal nápad do Handlovej a partnerka niekam pri BA. Nakoniec sme sa obaja zhodli a vybrali sme Handlovú. Cestovanie do Handlovej bolo príjemné a ani nie dlhé a hneď na začiatok pri príchode do Handlovej do tohto malého banského mestečka sa nám ukázal kostolík, ktorý má krásnu vežičku. Keď som bol naposledy v Handlovej, tak si pamätám, že na danej kostolnej veži sa pracovalo.

Po ceste na hotel, sme sa zastavili v reštaurácií názvom Ferdinand, ktorá sa nachádza kúsok od námestia a musím povedať, že tam varia veľmi veľmi dobre a určite každému odporúčam sa tam zastaviť na obed. Ako sme tak prišli na hotel a ubytovali sme sa. Dali sme si hodinku na odpočinok a potom sme sa vybrali na prechádzku len tak po okolí Handlovej. Ako sme tak išli hore a hore lúkou, uvidíme kravičky a aj malé teliatko. Ako inak hneď som utekal za ňou a dával je papať trávičku škrabkal hladkal a namiesto teliatko som jej vravel ovečka.

Potom sme sa vybrali ešte vyššie a nakoniec sme spravili taký malý, ale pekný okruh okolo lúky. Musím povedať, že aj tá lúka nadmorskej výške cca 500 metrov ponúkala nádherné výhľady na mestečko Handlovú a tak tiež aj a Malý a Veľký Gríč.

Ráno sa zobudíme a v pláne máme, že ideme zdolať Malý Gríč, ale ako tak odchádzame stretneme majiteľku ako venčí psíka a začne nám hovoriť a odporúčať ísť na Bralovú Skalu. Vytiahnem telefón a pozeráme na internete Bralovú Skalu. Podľa fotiek to bolo veľmi zaujímavé a pekné miesto a preto sme sa nakoniec rozhodli, že Malý Gríč necháme tak a ideme na Bralovú Skalu. Prídeme do obce Remäte a po žltej turistickej značke prichádzame do lesíka a hneď na začiatku je stúpanie ako do neba. Našťastie toto stúpanie nieje dlhé, ale je od zdola až nahor ale meria len 2,100km.

Po cca 40 minútach prichádzame na hrebeň a potom sa vyberieme doprava a o dve tri minútky prídeme priamo na Bralovú Skalu a musím uznať, že nečakal som, že až také pekné výhľady budú. Bol som rád a samozrejme aj moja polovička, že sme sa vybrali nakoniec túto možnosť. Krásny pohľad na celú Handlovú, Malý a Veľký Gríč - pohorie Vtáčnik. Za nami krásne Kremnické vrchy no musím povedať, že toto miesto je dokonalé a pri západe slnka to musí byť veľká romantika.

Každému odporúčam Bralovú Skalu. Nieje to nič náročné ale tie výhľady stojá za ten čas a ešte k tomu dole sa nachádza Horský Hotel, kde si môžete dať dobrú kávu čaj a tak tiež sa dobre najesť.

Denis Herák

Fotím hlavne prírodu pre radosť a zábavu. Zoznam autorových rubrík:  Správy z mesto Stará TuráAko upravujem fotoPolitikaPrávo občanovSurvival - Prežitie